|
opis muzejskih eksponatov |
||
|
spodnji mostovž |
||
|
Iz pritličja pridemo po kamnitih stopnicah v prvo nadstropje v osrednji del, ki je v zapuščinskem inventarju poimenovan spodnja dvorana. V njej je stala omara za obleke ter ena malo manjša omarica. Danes je v tem prostoru mnogo več muzejskih predmetov, katerih večina je starejših od sto let.
MEŠČANSKA SKRINJA - Lesena skrinja iz trdega lesa, rjavo lužena, ima spredaj in ob straneh rezljane vložke favnovih glav, obdanih z listnimi okraski. Spodnji rob skrinje narezan v obliki okvirja. Skrinjo zapira starinska ključavnica.
SVEČNIK
STOL z naslonjali za roke. Stol je po vsej verjetnosti iz 19. stoletja. Stil neorenesansa ima pravilne renesančne oblike. Po mnenju muzealcev bi lahko bil tudi renesančen iz 17. stol. ker ima tipičen renesančni vzorec na naslonjalu za roke.
STENSKA URA - Francoska ura tipa Comtoise na uteži (okoli 1790). Železni mehanizem z medeninastimi kolesi bije cele in polovične ure s ponovitvami. Na železnem ohišju je pritrjen medeninasti okrasek s petelinom, za njim je zvonec. Velika številčnica je belo emajlirana z rimskimi številkami za cele ure in arabskimi številkami za minute. Pogon je na dve uteži z izredno dolgim nihalom, sestavljenim iz posameznih členov. Ura deluje tudi kot budilka. Za pogon budilke sta obešeni dve dodatni uteži.
OGLEDALO - Rezljan okvir iz trdega lesa in polkrožno zaključenim vrhom obkroža brušeno ogledalo. Les je temno politiran. Po mnenju direktorice zavoda za spomeniško varstvo je za barok premalo globok, možno pa je da je nedokončan ker je grobo obdelan ali pa ga je delal slab mojster.
Leseni kip KRIŽARJA, ki je bil prvotno polihromiran.
Lestenec iz beneškega stekla.
OMARA ZA VISEČO URO - izhaja iz Holandije in je tipično rustikalno delo. Danes je v njej stenska ura »jerica« iz slovenskega prostora.
XI. POSTAJA KRIŽEVEGA POTA (Kristusa pribijejo na križ).
VOTIVNA SLIKA - V zgornjem kotu naslikana "Višarska Marija" spodaj francoski vojaki, ki preganjajo ubežnika. Napis: EX VOTO 1797, 2 Aprill / DER GEFAHRT IN DIE HANDE DER FRANZOSEN ZU FALLEN ODER VON IHRER KUGELN GETROFFEN ZU WERDEN, IST DER SCHUTZE GLUCHLICH ENTRONNEN (Nevarnost, da bi padel francozom v roke, ali da bi bil zadet od njihovih krogel, se je strelom srečno izmaknil)
Portreta plemiča Franca Xaverja De MAITI (1731 - 1802) iz okoli leta 1780/90. Originalna slika se nahaja v graščini de Maiti v Selu pri Novi Gorici. Kopijo naslikal Matjaž Mauser.
Fotelj - stil bidermajer. Ob nakupu bil v zelo slabem stanju. Ogrodje popravljeno doma, tapeciral tapetnik Mirtič iz Gornjega trga v Ljubljani leta 1978.
Oblazinjen sedež, rdeč žamet, leseni del okrašen z gipsanimi in pozlačenimi okraski. Stol je bil popravljen in tapeciran v domači delavnici.
MIZA
KRIŽEV POT - 5 slik, Postaje: II. Jezusu naložijo križ (zgoraj), III. Jezus pade prvič pod križem (levo), IV. Jezus sreča svojo mater (sredina), VII. Jezus pade drugič pod križem (desno), XIV. Jezusa polože v grob (spodaj), Prve štiri slike (postaje: II, III, IV, VII) so naslikane po predlogi križevega pota Valentina Metzingerja za župnijsko cerkev v Vačah leta 1730. Peta slika (postaja XIV) je naslikana po neznani predlogi. Vse so slabše delo neznanega vaškega slikarja.
HELEBARDE. Helebarda Istrska / helebarda Španska / helebarda Križarska / Vse tri so kopije po originalu. Izdelal kroparski kovač Bertoncelj
LESENA SKULPTURA JELENA. Jelena je izdelal gornje-avstrijski rezbar E. Heisl - Ebensee (na podstavku vrezana signatura) Okoli 1900
JELENOVO ROGOVJE in ROG ZA SMODNIK. Jelena odstrelil Ivan Mauser med leti 1900 - 24 na Dolenjskem (okolica Radohove vasi) / Zaviti rog za smodnik, izdelan iz roževine, delno oblečen z medeninastimi cizeliranimi obroči
|
||