86
16.
junij do 2. julij 2011
JASMINA ROJC
samostojna
slikarska razstava

JASMINA ROJC
Čeprav Jasmina Rojc šele zaključuje študij na Accademii di Belle
Arti v Benetkah, ustvarja prepoznaven in zanimiv opus. Ta vključuje
raznolika tematska izhodišča, naslikana v klasičnih slikarskih
tehnikah, med katerimi ima dominantno mesto tehnika olja na platno.
Njena ustvarjalna misel se sprehaja po svetu konkretnega, a ne zato,
da bi v njem iskala vizualnih informacij za veristični prenos na
slikarsko platno, ampak, da bi v njem odkrila tiste elemente, na
katerih lahko izgrajuje osebno, simbolno poglobljeno in sublimno
sporočilnost. Njeni pejsaži so namreč kot imaginarni, pravljični,
mistični ali fantazijski svetovi, odprti v neskončna prostranstva. V
prostorski iluziji, očiščeni nepomembnih mimetičnih prvin, poglede
in misli zaposlujejo globlje pomenljivi elementi. Tovrstno vlogo
premorejo že drevesa, saj ta niso le sestavni del naravnega
ekosistema, ampak znamenje s številnimi simbolnimi razlagami. O njih
pričajo tudi krajine s poudarjeno perspektivo ali z dramatičnimi
tektonskimi prelomnicami. V Jasmininih stopniščih pa se simbolizem
še izraziteje manifestira in odločno vzpenja v pomenljive sfere.
Včasih pa sorodne miselne namige prevzamejo lestve.
Pot v neskončnost je tudi pot k svetlobi, natančneje, k še enemu
znamenju, ki celoto vodi v duhovna, transcendentalna stanja.
Jasmina Rojc v praksi dosledno uporablja likovno teoretska in hkrati
naravna načela gradnje slike, anatomijo narave v vseh njenih
pojavnih oblikah, ali pa človeka, kadar se odloča za njegovo
upodobitev. S premišljeno, drobno in prefinjeno potezo izgrajuje
podobe in z jasnimi linijami riše konture elementov pripovednosti in
izpovednosti hkrati. Z barvami vzpostavlja posebno atmosferičnost.
Osmisli jo z občutenimi barvnimi prehodi, s harmoničnimi prelivanji
ali pa napetimi, dramatičnimi soočanji, s senčenjem in svetlobnim
stopnjevanjem. Z barvami uresničuje tudi barvno modelacijo in
modulacijo.
Likovno življenje in sporočilo njenih slik stremita po presežnih
vrednostih. Vgrajena resničnost ima namreč nov, simbolen,
metaforičen ali asociativen pomen.
Anamarija
Stibilj Šajn









"Rada bi razumela razlike v svetu in jih
slikala v cvetočih poljih"
odprtje
razstave: 16. junij 2011 ob 19.00
razstava bo
odprta do 2. julija, ob petkih, sobotah in nedeljah od 16. do 20.
ure


Program je vodil predsednik KTD Pod krivo
jelko Duplje Ivan Meglič,
slikarska dela je predstavila umetnostna
zgodovinarka in likovna kritičarka Anamarija Stibilj Šajn

mladi glasbenik Jure Kavčič


Likovna kritičarka Anamarija Stibilj Šajn in
slikarka Jasmina Rojc




86